3. Rekenen, Groep 3

Werkblad: Sommen, telrij, splitsen (WIG4, blok a4)

Komende week zijn wij alweer toe aan de rekentoets van blok a4, wat gaat de tijd toch hard!

Omdat we aan het begin van het jaar wat hebben gecompact, lopen we nu een aantal weken voor op de methode. Daarom hebben we ervoor gekozen deze toets/herhaal-week en het komende blok wat uit te smeren, zodat er wat meer tijd over is voor automatisering, herhaling en eventueel een leuke Sinterkerst-activiteit.

Dat betekent ook dat ik ervoor heb gekozen de toets niet direct maandag te doen, maar deze dag te gebruiken om nog wat te herhalen. Er wordt al flink wat verwacht van de kinderen, en sommige dingen beheersen zij toch nog niet helemaal. En waarom dan nu de toets doen, terwijl je al weet dat sommige dingen (nog) niet lukken? Dan bied ik liever nog wat extra instructie- en herhalingstijd!

Bij de les van morgen ga ik dit werkblad gebruiken. Op twee kantjes worden alle dingen die dit blok zijn aangeboden nog eens kort herhaald. Zo kan met alles nog een keer geoefend worden. Volgens mij spreekt het werkblad voor zich, maar als er toch vragen zijn hoor ik het uiteraard graag!

Plaats een reactie